Naziv udruge:
Udruga poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske
Adresa:
Izidora Kršnjavog 1
10 000 Zagreb
Telefon:
+385 1 4836 167
E-mail:
info@upuhh.hr
U finale izbora za najbolji turistički apartman ili kuću za odmor u Europi 'European Holiday Home Award' ušlo je 12 hrvatskih smještajnih objekata, a svečano proglašenje pobjednika održati će se 14. rujna, priopćili su jučer iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).
Proglašenje će biti na gala večeri u organizaciji Europske udruge za obiteljski turizam (EHHA), čija je Zajednica obiteljskog turizma pri HGK članica od ožujka.
"Takav uspjeh smještajnih objekata iz Hrvatske potvrda je rada Zajednice obiteljskog turizma pri HGK na unapređenju kvalitete promicanjem specijalizacije, brandiranja i edukacije razvijenih kroz godišnji ciklus nacionalnih i klasterskih Foruma obiteljskog smještaja putem kojih se educira više od 6000 domaćina obiteljskog smještaja“, kazao je predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri HGK Nedo Pinezić.
Nominirani iz Hrvatske su Villa Vista u mjestu Zamask, apartmani Sreser na poluotoku Pelješcu, kuća za odmor Verudica, Villa Sea Edge, Holiday Villa iz Splita, Villa Falcon Rook, Gornje Podbablje kod Makarske, Villa Milica, Villa Prosika, Split-Srinjine, Vadediji kod Žminja, kuća za odmor Ulika.
Nakon prve faze, stručni žiri je odabrao po osam finalista za svaku kategoriju, među kojima je čak 12 iz Hrvatske, odnosno najmanje jedan u svakoj od kategorija.
Kategorije u kojima je bilo moguće konkurirati su najbolji smještaj za odmor u europskoj prijestolnici, najbolji smještaj za odmor na plaži, najbolji smještaj za obiteljski odmor, najbolji zeleni smještaj za odmor, najbolji smještaj za odmor s kućnim ljubimcima, najbolji smještaj za zdravstveni i wellness odmor, najbolje jedinstveno mjesto za odmor te najbolji pristupačni smještaj za odmor.
"Ukupno je bilo prijavljeno 425 smještajnih objekata iz 18 zemalja s ukupno 640 nominacija. Najviše je prijava po zemljama pristiglo, nakon Španjolske, upravo iz Hrvatske, točnije iz Istre i Dalmacije, a upravo su iz tih regija i finalisti“, istaknula je zamjenica predsjednika Zajednice obiteljskog turizma pri HGK Danijela Čavlović, koja je ujedno i članica Povjerenstva za ocjenjivanje European Holiday Home Awarda.
Iz HGK podsjećaju da se u rujnu otvaraju prijave za dodjelu nagrada za obiteljski smještaj u sklopu akcije „Turistički cvijet – Kvaliteta za Hrvatsku“, a prijave će se moći poslati putem obrasca koji će biti sljedeći tjedan objavljen na web-stranicama HGK. (Hina)
Turistička zajednica grada Zagreba daruje svim sugrađanima besplatne razglede grada na hrvatskom jeziku.
Počevši od 2. rujna pa sve do 30. listopada, svi zainteresirani imat će priliku naučiti nešto više o svom Zagrebu. Polasci su predviđeni subotom u 16:00 i 17:00 sati ispred Turističkog informativnog centra na Trgu bana Jelačića. Edukativno razgledavanje grada u pratnji turističkog vodiča trajat će dva sata, svaki sudionik dobiva licitarsko srce dok su razgledi podijeljeni u tri različita obilaska:
Zagrebarium – kostimirani razgled grada koji priziva čudnovati Zagreb s kraja 19. stoljeća. Traže se tragovi tog vremena u današnjem Zagrebu uz priče o naglom razvoju grada, hrvatskim izumiteljima i alkemiji našeg grada. Početak u 16:00 sati.
Zeleni Zagreb – povodom obilježavanja Međunarodne godine održivog turizma, ovaj razgled svima omogućava upoznavanje i uživanje u prekrasnim oazama Zelene potkove grada. Početak u 16:00 sati.
Redoviti razgled grada – obilazak najpoznatijih atrakcija. Početak u 17:00 sati.
“Svi zainteresirani se mogu prijaviti isključivo petkom za sljedeći dan (subotu) na broj telefona 099 21 99 987, pri tom je obvezno napomenuti za koji obilazak se prijavljuju. Napominjemo da je broj aktivan od 9 sati do popunjenja grupe.” ističu iz TZ Zagreba.
Upoznajte svoj grad i budite ambasadori hrvatskog turizma.
Odlična turistička priča i jako važan segment u mozaiku našeg turizma koji smo apsolutno zanemarili. Grad su ljudi, pa tako i domaći ljudi su turizam i najbolji ambasadori hrvatskog turizma. Lokalno stanovništvo daje ritam i puls destinaciji, a gosti žele upoznati nas i našu kulturunu življenja, običaje, naše priče… jer upravo je to sama esencija turizma.
JESTE ZNALI KAKO JE ZAGREBAČKA USPINJAČA JE NAJKRAĆA ŽIČANA ŽELJEZNICA NA SVIJETU NAMJENJENA JAVNOM PROMETU! FORA PRIČA I DOŽIVLJAJ, ZAR NE? PROVOZAJTE SE S SVOJI GOSTIMA USPINJAČOM I ISPRIČATE IM PRIČU O GRADU
Ambasador hrvatskog turizma je osoba koja je ponosna na našu zemlju, povijest, običaje, kulturu, naslijeđe, uspjehe – ponosna što je Hrvat. Ambasador hrvatskog turizma je osoba koja promovira svoju tradiciju i svoj kraj, koja poštuje samog sebe, jer ako ne poštujemo sami sebe neće nas poštivati niti drugi. Ambasador hrvatskog turizma može biti svatko, možete biti i Vi. Kada Vas gost pita što mogu vidjeti u Vašem gradu budite spremni uputiti ih u sve lokalne priče. Ispričajte mu priču o svojoj tradiciji, kulturi i običajima. Preporučite mu odlične turističke priče koje može doživjeti u Vašem gradu ili okolici. Također, kako bi bili ambasador hrvatskog turizma ne morate biti i turistički djelatnik. Ako Vas gosti na ulici pitaju za savjet, sigurno se možete pohvaliti nekim lokalnim turističkim pričama ili ga bar uputite do turističke zajednice u gradu.
GRAD SU LJUDI, PA SU TAKO I DOMAĆI LJUDI TURIZAM TE NAJBOLJI AMBASADORI HRVATSKOG TURIZMA
Loklane turističke ture za svoje građane, koliko znam osim Zagreba, organiziraju i u Vinkovcima, Splitu i Rijeci. Jako važan segment s kojim građani moraju biti upozanti i ponositi ako se ozbiljo želimo baviti turizmom, pogotovo u destinacijama koje primarno žive i razvijaju se od turizma.
Upoznajte svoj grad i sve skrivene priče koje pirča. Vjerujte mi, ugodno će te se iznenaditi. Budite turist u vlastitom gradu kako bi ga što bolje doživjeli i samim time tu priču i doživljaj prepričali našim turistima. Budimo ponosni na naš identiet, povijet, baštinu, kulturu jer se svakako imamo čime ponositi.
Budite ambasadori hrvatskog turizma, pričajte priče.
Rekorde u ovoj turističkoj sezoni bilježi i peta kompanija hrvatskog hotelijerstva - Grupa Jadranka.
Milijunto noćenje ove je godine ostvareno 10 dana ranije nego prošle, 2016. godine, što je potvrda odličnih rezultata ostvarenih u Jadranci, s obzirom da sezona još uvijek traje i gosti i dalje pristižu na otoke Lošinj i Cres.
Ranije ostvarenje milijuntog noćenja ne čudi s obzirom da lošinjska Grupa Jadranka kontinuirano ulaže u unaprjeđenje cjelokupne premium ponude s 5* u uvali Čikat, prvenstveno hotela Bellevue, Boutique hotela Alhambra te vile Hortensie, ali i ponude na razini visoke 4* u Vitality hotelu Punta, Family hotelu Vespera te hotelu Aurora. Tome treba dodati i Jadranka kampove Baldarin, Slatina, Bijar te kamp Čikat u kojemu se nalazi i prvi aquapark na otocima, što mu je donijelo visoke 4*.
„Hrvatski turizam napokon postiže rezultate kakve zaslužuje, stoga je svima u Grupi Jadranka iznimno drago biti dio uspješnog turističkog koncepta. Ostvarenje milijuntog noćenja u ranijem terminu dodatno je priznanje našem predanom radu i neprekidnom trudu da svojim gostima pružimo najbolje i učinimo njihov boravak na Lošinju što ugodnijim, a ljetovanje nezaboravnim“,istaknuo je Goran Filipović, član Uprave Grupe Jadranka. Posebnu pažnju Grupa Jadranka posvećuje prilagođavanju svoje ponude zahtjevima tržišta i segmentaciji gostiju, a sjajan rezultat takve učinkovite prilagodbe kompleksnim trendovima očituje se i u sve ranijem ostvarenju milijuntog noćenja.
Hoteli i vile grupacije Lošinj Hotels & Villas, osim što idu u korak sa svjetskim trendovima u turizmu i hotelijerstvu, uvode i vlastite. Jedan od njih je i jedinstvena suradnja s sa 70-ak obiteljsko poljoprivrednih gospodarstava diljem Hrvatske, čije su izvorne namirnice implementirane u ponudu, a njihova dostupnost presudan faktor u kreiranju dnevnih menija. Podsjetimo, u posljednjih pet godina Grupa Jadranka uložila je u razvoj više od 100 milijuna eura, što je već sada rezultiralo većom prepoznatljivošću lošinjske turističke ponude.
Doprinos nastavku takvoga trenda bit će i realizacija daljnjih planiranih investicija u sljedećih tri do četiri godine koje obuhvaćaju i projekte proširenja Zračne luke Mali Lošinj te izgradnju Eco Golf Resorta Matalda, što predstavlja dodanu vrijednost i sadržaj te osigurava željeni produžetak turističke sezone.
Isti, ili možda nešto i veći rast, zbog rezultata u turizmu, mogao bi biti i u trećem kvartalu ove godine, tako da bi se u konačnici mogle ostvariti Vladine prognoze o rastu BDP-a od 3,2 posto u 2017. godini, smatra ekonomski analitičar Željko Lovrinčević. Naše sugovornike iz Vlade zabrinjava usporavanje rasta industrijske proizvodnje, odnosno slabljenje njezinog pozitivnog utjecaja na stope gospodarskog rasta
ZAGREB - Državni zavod za statistiku objavit će u srijedu prve procjene rasta BDP-a u drugom kvartalu ove godine i po svemu sudeći tu neće biti nikakvih iznenađenja. Većina analitičara, ali i članova Vlade s kojima smo razgovarali očekuje da će rast BDP-a u drugom tromjesečju ove godine, u odnosu na isto razdoblje 2016. godine, biti tri posto. Uz to, Hina je objavila anketu u kojoj je razgovarala sa sedam makroekonomista na osnovu čijih su procjena došli do prosječnog rasta od tri posto. Makroekonomisti koji su sudjelovali u anketi Hine procjenjuju stope rasta od 2,8 do 3,4 posto.
Ako se sve to prognoze ostvare, gospodarstvo će rasti snažnije nego u prvom tromjesečju kad je stopa rasta bila 2,5 posto, a značit će to i 11 uzastopno tromjesečje rasta BDP-a.
– Rast hrvatskog gospodarstva bit će u okvirima kakve imaju slične zemlje poput Španjolske ili Portugala, u kojima je rast BDP-a uvelike ovisan o turizmu. U Španjolskoj je u drugom kvartalu BDP rastao po stopi od 3,1 posto, u Portugalu 2,8 posto. Tako će biti i u Hrvatskoj, mislim da možemo očekivati rast od tri posto – procjenjuje ekonomski analitičar Željko Lovrinčević.
Kad se spominje utjecaj osobne potrošnje na rast BDP-a, Lovrinčević ističe da treba voditi računa da je i u tom slučaju prisutan utjecaj turizma, jer se procjena osobne potrošnje temelji na podacima iz maloprodaje, a tu se ne radi razlika u potrošnji domaćih i inozemnih kupaca. Tomu u prilog ide i činjenica da je u drugom tromjesečju ove godine maloprodaja porasla oko 4,7 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, a da je u lipnju zabilježen rast od 7,8 posto, što je najviše u posljednjih 10 godina.
On vjeruje da će isti, ili možda i nešto veći rast, zbog rezultata u turizmu, biti i u trećem kvartalu ove godine, tako da bi u konačnici na kraju godine mogao biti približan Vladinim prognozama o rastu BDP-a od 3,2 posto za cijelu 2017. godinu.
Na toj procjeni rasta Vlada je temeljila i ovogodišnji proračun kojeg je donijela u prosincu prošle godine, no tu je procjenu sačinila bez utjecaja krize u Agrokoru na domaće gospodarstvo, ali i njegov rast. Tako je primjerice zbog utjecaja Agrokora Europska komisija za Hrvatsku smanjila procjenu rasta ovogodišnjeg BDP-a s 3,1 na 2,9 posto. U HNB-u su procijenili da će utjecaj Agrokora na rast BDP-a u ovoj godini biti oko 0,3 posto, a da bi rast BDP-a u 2017. godini ipak mogao biti oko tri posto. Lovrinčević upozorava da bi Agrokor, odnosno raspetljavanje krize u tom koncernu, mogao imati puno veći utjecaj na kretanje BDP-a u sljedećoj godini.
– U ovoj godini se osim kratkog perioda početkom travnja, kad je Agrokor bio u blokadi, ništa značajnije nije dogodilo, jer je tvrtka pokretanjem postupka izvanredne uprave završila u svojevrsnoj induciranoj komi, i mjesecima se ništa ne događa. No, na jesen će početi objave bilanci i vidjet ćemo kako će to utjecati na gubitke u financijskom sektoru i kod Agrokorovih dobavljača. Stvari će se tada početi raspetljavati, valjda ćemo vidjeti i u kojem smjeru ide restrukturiranje i to će sve sigurno imati utjecaj na cjelokupno gospodarstvo, što će se osjetiti na kraju ove i početkom sljedeće godine – prognozira Lovrinčević.
Napominje i to da je pitanje i kako će se razriješiti stanje u Agrokorovim tvrtkama izvan Hrvatske, što će biti sa sudskim sporovima i arbitražama koje se pokreću i najavljuju, a to će pak osim na Agrokor imati utjecaja i na domaće tvrtke koje su njegovi dobavljači.
U Vladi pak o prognozama, prije nego što ih objavi Državni zavod za statistiku, nitko službeno ne želi govoriti, no oni vjeruju da će se procjene od oko tri posto u drugom tromjesečju ove godine ostvariti. Što se tiče cijele godine još su oprezniji, ali većina naših sugovornika smatra da će, zahvaljujući dobroj sezoni, ali i povećanju domaće potrošnje zbog poreznog rasterećenja plaća, rast biti otprilike na razini onog kojeg je Vlada istaknula u proračunskim planovima.
– Mi smo procjenu rasta kod izrade proračuna radili konzervativnom metodom, naravno da tada, koliko god smo bili oprezni, nismo mogli predvidjeti što će se sve događati u Agrokoru. Oprezni smo kad je stanje u toj kompaniji u pitanju, pa zato smo i išli na poseban zakon, kako se ne bi prelilo u cijelo gospodarstvo, ali vjerujem da ćemo do kraja godine ipak imati rast BDP-a koji jamči da će se ostvariti proračunski planovi, prvenstveno oni koji se tiču smanjenja deficita i javnog duga – kaže nam jedan sugovornik iz Vlade.
Dodaje i da je nedavno ministar financija Zdravko Marić objavio da su proračunski prihodi u skladu s planom, što sugerira da po tom pitanju ne bi trebalo biti neugodnih iznenađenja.
Ako su naši sugovornici iz Vlade zbog nečeg nezadovoljni, onda je to – kako i sami priznaju – prije svega činjenica da usporava rast industrijske proizvodnje, odnosno slabi njezin pozitivan utjecaj na stope gospodarskog rasta. Lani je primjerice industrijska proizvodnja rasla po stopi od pet posto, u odnosu na 2015. godinu, dok je u prvom polugodištu ove godine njezin rast usporio na 2,1 posto, u odnosu na prvih šest mjeseci prošle godine.
– Nitko ne kaže da je loše to što raste potrošnja, to što imamo rekordnu turističku sezonu i što to pozitivno utječe na stope rasta, a samim time ni na javne financije. Ali još je bolje kad raste industrijska proizvodnja, kad je na njezinom rastu i izvozu temeljen rast BDP-a. Svi znamo da je kriza kod nas trajala šest godina, da smo kasnili u oporavku za sličnim zemljama upravo zbog toga što nam je prije krize rast bio jače utemeljen na potrošnji, a manje na proizvodnji. Zato nam je trebalo i dulje da se počnemo oporavljati – kaže jedan naš sugovornik iz Vlade. Zaključuje tako da promjena strukture domaćeg gospodarstva, koja se najbolje vidi i na utjecaju potrošnje i industrijske proizvodnje na rast BDP-a, mora i dalje biti prioritet svake hrvatske Vlade.
Sportski turizam, sa svoje tri sastavnice - turizmom sportskih događanja, turizmom sportskih uspomena i aktivnim sportskim turizmom - i godišnjim obujmom od 660 do 700 milijardi dolara, jedan je od najbrže rastućih selektivnih oblika turizma u svijetu. Tako u hrvatskim okvirima kroz sportski program Unilinea, najvećeg hrvatskog turističkog operatera, godišnje prođe više desetaka tisuća korisnika ovih usluga - od natjecatelja, trenera do navijača - te 20-ak renomiranih sportskih saveza i klubova.
Godišnji servis
- Sportskom turizmu koji u turističkom kolaču sudjeluje s 14 posto, stručnjaci predviđaju dinamičan rast u narednih desetak godina. Kao jedan od optimalnih oblika cjelogodišnjeg poslovanja može značajno pridonijeti daljnjoj diverzifikaciji i održivosti hrvatskog turizma, napomenuo je Goran Šprem, izvršni direktor Unilinea za sportski i korporativni turizam. U ovom trenutku Uniline brine o logističkim potrebama Hrvatske košarkaške reprezentacije u pripremnom ciklusu za Europsko prvenstvo koje počinje za svega tri dana.
Svoje klijente, napominje Šprem, vode i na zimske i na ljetne Olimpijske igre, nogometna i rukometna svjetska i europska prvenstva. Cjelovit godišnji servis na svim putovanjima i utakmicama obavljaju za renomirane hrvatske sportske saveze: rukometni, košarkaški, teniski, plivački, karate savez te ostale saveze i klubove kao što su RK PPD Zagreb, KK Cibona ili pak KHL Medveščak. Poslije Europskog košarkaškog prvenstva čekaju ih aktivnosti u vezi prihvata i smještaja najboljih europskih rukometaša, njihovih navijača i gostiju, s obzirom na to da je Uniline službena turistička kompanija Europskog prvenstva u rukometu koje se održava u Hrvatskoj u siječnju 2018.
Dostupni non-stop
- Postavili smo si cilj da postanemo "one stop sport travel company", aktivni po 24/7 principu, tj. klijentima dostupni svaki dan i u svako vrijeme. Budućnost ovog poslovanja vidimo u sustavnom i trajnom širenju usluga i stvaranju novih poslovnih modela u kojima tražimo racionalna i isplativa rješenja za sportaše, saveze i klubove te njihove navijače i goste kroz specifičan poslovni model koji smo razvili - od organizacije sportskih razvojnih kampova za sve uzraste do sportskog pripremnog dijela i po potrebi, pripremnih i natjecateljskih segmenata s pratećim uslugama, kaže Šprem.
Kamperski turizam u Hrvatskoj vrhunac je imao daleke 1987. godine. No ova bi godina mogla ponoviti taj rekordni rezultat. Četiri kampa cresko-lošinjskog arhipelaga primaju oko devet tisuća osoba, a uglavnom imaju četiri zvjezdice. Novim ulaganjima kvalitetu iduće sezone namjeravaju podignuti za još jednu zvjezdicu.
Skupi kamperi i mobilne kuće s cijenama od 200 do 400 eura po danu slika je današnjih luksuznih kampova s četiti i pet zvjezdica. Kamping turizam se promijenio, ali način razmišljanja gostiju, ostao je isti. Počeli smo kampirati prije 11 godina. Volimo više mobilne kuće od šatora jer imamo petero djece. Kampiramo tri godine i nakon što smo otkrili draži kampa nemamo potrebe ići u hotel. Uživamo cijeli dan u kupaćim kostimima, družimo se i doručkujemo uz more na svojoj parceli na kojoj imamo i vlastiti smještaj.
Polovica gostiju kampa površine 30 hektara i kapaciteta gotovo pet tisuća osoba, s njemačkoga je govornog područja. Kamp Čikat u ovu sezonu ušao je s 30 novih mobilnih kuća, a u iduću će ući s pet zvjezdica. Najbolji povrat investicije je u kampovima. Njih sve podižemo na 4 i 5 zvjezdica. Tu se radi o uređenju parcela, mobilnih kućica. Tu prije svega ulazi kamp Čikat, a također dva kampa na području Cresa, objašnjava Sanjin Šoljić, predsjednik Uprave Jadranka grupe
U cijeloj Europi pa i u Hrvatskoj kamping turizam doživljava svoj uzlet. U ovoj godini već je ostvareno 17 milijuna noćenja čime će biti oboren rekord iz 1987. Hrvatska ima jako dobar kamping turizam i diže taj dio i ja se nadam da ćemo rješenjem turističkog zemljišta, zakonom o turističkom zemljištu koji će doći na tapetu u devetom mjesecu, da ćemo pokušati u pet, šest mjeseci rješiti to goruće pitanje i da će doći do dodatnih investicija, proširenja kvalitete i mogućnosti u autokampovima, naglašava Gari Cappelli, ministar turizma.
Kampovi cresko-lošinjskog arhiplaga u prvih sedam mjeseci ostvarili su gotovo 400 tisuća noćenja i osam posto više gostiju nego lani.
Dva entuzijasta Joška Kandiju, vlasnik ronilačkog centra Blue Nautica iz Trogira, te Valentina Valenta, vlasnik Lončarske (keramike) Val Obrtni iz Petrinje spojila je jedna fenomenalna ideja. Naime, dva partnera iz dva potpuno različita svijeta, jedan profesionalni ronilac, drugi umjetnik i jedna ideja, jedan cilj – prvi Križni put pod morem na svijetu.
Umjetnost prepoznaje brojne i različite oblike predstavljanja Križnog puta, bilo kroz različite tehnike slikanja, skulpture, glazbu, književna djela, ali nitko nikada nije učinio ništa slično. Kroz ovaj jedinstven projekt planira se postaviti cijeli Križni put, sve 14 postaje križa, a pod morem će biti položeno 50 skulptura koje predstavljaju Križni put, te će skulpture biti prirodne veličine.
Lokacija za postavljanje cjelokupne podvodne priče, pala je na malu uvalu blizu Trogira, uvalu Jelinak koja se pokazala kao savršena zbog dubine do 10 metara. „Zaljev Jelinak pripada općini Marina koja je spremno prihvatila našu ideju i time obogatila i proširila svoju turističku ponudu. Uvjereni smo da je projekt vrlo važan za cijelu regiju i da će uvelike doprinijeti turističkoj industriji.“ ističe Joško Kandija.
Prva postaja križa, Pilat osuđuje Isusa da umre, već je završena i nakon izložbe na Trogirskoj rivu biti će postavljena pod morem, a ronjenje i razgledavanje će biti moguće odmah nakon instalacije. „Planiramo završiti cijelu priču do rujna 2017. godine. Postaje križa postavit će se na dubini od 4 do 9 metara, a na taj način ronjenje će biti prilagođeno svima, kao i iskusnim roniocima, kao i do samih početnika, onima koji nikada prije nisu doživjeli zapanjujuće krajolike dubina mora.“ ističe Kandija te dodaje kako je vrijednost cijelog projekta oko 700 do 800 tisuća kuna prema gurbim procijenama.
Važno za naglasiti kako su tražili i dobili odobrenje od Katoličke crkve, te kako su već prije dobili odobrenje i koncesiju od Općine Marina i Županije. Sljedeće nedjelje, točnije 27.08 biti će službeno otvorenje prve postaje, a do kraja rujna sve postaje bi trebale biti gotove i postavljen u podvodni park. “Plan je i u mjesecu ožujku, prije Uskrsa, postaviti veliki kip Isusa visine oko 9 metara koji bi bio na dubini od 18 metara, a koji bi obilježavao 15. postaju Križnog puta. Također, plan je osvijetliti cijeli podvodni park kako bi se moglo roniti i vidjeti Križni put i po noći, što će svakako biti još jedna atrakcija i posebnost podvodnog parka.” zaključuje Kandija.
Jedinstvena podvodna priča i turistička atrakcija tako će prema planu, biti cijela postavljena u rujnu 2018.
Oracle je objavio rezultate dva istraživanja usmjerenih na prepoznavanje stavova potrošača prema novim tehnologijama i načina na koji će njihova implementacija oblikovati ponašanje potrošača u godinama koje dolaze. Prema istraživanju kroz Oracle Hotel 2025 i Oracle Restaurant 2025 istaknuto je da potrošači odobravaju primjenu novih tehnologija te potiču hotelijere da ih uvedu, no sve do granice do koje smatraju da kontroliraju svoje iskustvo. Također, veliko upozorenje su uputili hotelskoj industriji da trebaju paziti na primjenu automatizacije bez osobne usluge.
Istraživanja Hotel 2025 i restoran 2025 bazirano je na uzorku od 250 restoranskih operatera, 150 hotelskih operatera i 702 potrošača u veljači 2017. o njihovim reakcijama na ulogu tehnologije u gostujućem iskustvu u narednih 8 godina.
“S obzirom na baštinu usluge u cijeloj ugostiteljskoj industriji, ne iznenađuje nas da gosti žele nastavak ljudske povezanosti s hranom i pićem i hotelskim brandovima izbora, unatoč nastanku novih tehnologija”, rekao je Mike Webster, viši potpredsjednik i Generalni direktor Oracle Hospitality.
Neki od trendova koji su zabilježeni kroz istraživanje su:
Prepoznavanje i personalizacija bit će pokretač budućih tehnologija
Potrošači su zainteresirani za tehnologiju koja se aktivira preko zvuka tj. glasovnih naredbi
Virtualna stvarnost poboljšat će rezervaciju i iskustvo u hotelijerstvu
Roboti neće zamijeniti gostoprimstvo osoblja bilo kada ubrzo
Ulaganja u tehnologiju nosivosti
66% POTROŠAČA REKLO JE DA BI VIRTUALNA REALNOST OBILASKA IMOVINE POBOLJŠALA SVOJE ISKUSTVO
70% HOTELIJERA VJERUJE DA ĆE NARUDŽBA SOBA ILI HOTELSKIH USLUGA PUTEM SOFTVERA ZA PREPOZNAVANJE GLASA BITI ŠIROKO RASPROSTRANJENA U INDUSTRIJI DO 2025. GODINE.
59% POTROŠAČA ŽELI KONTROLIRATI SOBNU RASVJETU I TEMPERATURU S UREĐAJEM KOJI AKTIVIRA GLAS KAO ŠTO JE ALEXA ILI GOOGLE HOME
Među temama koje su obilježile istraživanje Hotel 2025: umjetnu inteligenciju, biometriku / prepoznavanje lica, robotika, aktivacija glasa, nosiva tehnologija, virtualna stvarnost, transport bez vozača i pametni hotelski dizajn.
Cijelo istraživanje Oracle Hotel 2025 pogledajte ovdje
Naziv udruge:
Udruga poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske
Adresa:
Izidora Kršnjavog 1
10 000 Zagreb
Telefon:
+385 1 4836 167
E-mail:
info@upuhh.hr